Klaar voor Koninginnedag!

Op diverse plaatsen in het dorp is al te merken dat het eraan zit te komen! Zo is de Oud Hollandse poffertjeskraam al in bedrijf en worden de eerste voorbereidingen voor de Kermis al getroffen. “De Oranjevereniging van Oegstgeest is er klaar voor”, laat voorzitter Joop Verdonk ons weten.
Aan een succesformule moet je niet al teveel tornen, maar er zijn toch een aantal nieuwe en aangepaste elementen te vinden binnen het programma. Zo is de Orange Dance party dit jaar in De Kratong van Buitenlust, waar we met een DJ een mooi feestje gaan bouwen. Ook op de Hofdijck staat een nieuwe band – Delmontis – waarmee we hele coole muziek kunnen garanderen! Maar er is meer.
 Nogmaals voorzitter Verdonk aan het woord: “De Seniorenbingo doen we dit jaar voor de verandering in de Poffertjeskraam. Dat wordt mogelijk weer een nieuwe traditie. Ook op de Hofdijck hebben we weer een aantal nieuwe attracties erbij. Vergeet U vooral niet om even te komen kijken naar de ballonnenoptocht, die eindigt op 28 april rond acht uur bij de kermis op het evenemententerrein. Hier laten alle kinderen- vorig jaar waren het er ongeveer 600- na het spelen van het ‘Lang zal ze leven’ door drie  bands na het aftellen allemaal gelijktijdig hun ballon de lucht in vliegen. Ook zijn we blij met zeemanskoor De Noordwijkers die de aubade komen opluisteren!”
Mooi om te zien hoe ook de Dikke Bandenrace is uitgegroeid tot een traditie. Dit jaar al voor de achtste keer! Deelnameformulieren zijn te verkijgen bij sponsor Détom aan de Rhijngeesterstraatweg en ook via onze website kan men zich inschrijven.
Zoals altijd kunnen we nog een paar handjes extra gebruiken bij de festiviteiten. Mensen die ons een uurtje willen helpen als bij voorbeeld baancommissaris bij de Dikke Banden Race of bij het Ringrijden verzoeken wij vriendelijk even een mailtje te sturen naar info@oranjeverenigingoegstgeest.nl, wij zouden er heel erg mee zijn geholpen!
Natuurlijk zal het tragische ongeval dat Prins Friso overkwam een stempel drukken op de activiteiten. Burgemeester – en erevoorzitter Oranjevereniging – Timmers daarover in het officiële programma: “Koninginnedag kunnen we dit jaar niet los zien van het afschuwelijke ongeluk dat Prins Friso eerder dit jaar overkwam. We kunnen slechts bewondering hebben voor de beslissing van de Majesteit om de festiviteiten dit jaar toch doorgang te laten vinden.”
Natuurlijk is ook de Oranjevereniging te vinden op Facebook! Alle fotoalbums van Wil van Elk zijn daar te vinden. Blader ze eens door en kijk of u facebookvrienden tegenkomt en tag deze dan meteen even. Velen gingen u al voor!
Geplaatst in 2012, Newsflash, Nieuws.