Zondag 31 januari: Lampionoptocht in Oegstgeest

Een langgerekt lint van gezellige verlichte lampions door het dorp. Dat hoopt de honderdjarige Oranjevereniging van Oegstgeest op zondag 31 januari voor elkaar te krijgen. De tocht ter gelegenheid van de verjaardag van HKH Koningin Beatrix start dit jaar om 16.30 uur bij La France, een ander startpunt dan vorig jaar! Rond 17.30 uur eindigen we
wel als vanouds bij het Gemeentehuis aan de Rhijngeesterstraatweg, waar de kinderen worden ontvangen met warme chocolademelk en wat lekkers.

Route
De volgende route wordt gevolgd:  Start: Partycentrum La France, Oranjelaan, Van Griethuysenplein, Waldeck Pyrmontlaan, Emmalaan, Marelaan, Prinses Marijkelaan, Admiraal de Ruyterlaan, M.H.Tromplaan, Hazenboslaan, Laan van Alkemade, Hofbrouckerlaan, Emmaplein, Emmalaan, Marelaan/ Emmalaan, Juffermansstraat, van Duyvenvoordestraat, Terweeweg, De Kempenaerstraat, Geversstraat, Wilhelminapark, eindpunt: Gemeentehuis.

In de afgelopen jaren speelde het weer altijd een opvallende rol tijdens de Lampionoptocht. Zware storm, regen, kou, alles hebben we al een keertje gehad en ook getrotseerd. Misschien dit jaar een witte Lampionoptocht?

Gratis Lampion
Op donderdag 28, vrijdag 29 en zaterdag 30 januari kunnen kinderen gratis een lampion ophalen bij de Rijnlandse Boekhandel! Deze vriend van de Oranjevereniging sponsort de tocht dit jaar inclusief de lampions, een mooie geste!

Geplaatst in 2010, Nieuws.