Ondanks weersomstandigheden mooie Koningsdag

Met plezier kijkt het bestuur terug op de viering van Koningsdag. Het begon natuurlijk al goed met een bestuurslid, die op 26 april een Koninklijke Onderscheiding mocht ontvangen. Een voorzichtige maar succesvolle start van een nieuwe traditie: de voorronde voor het Nederlands Kampioenschap Knikkeren. Wat jammer was dat de vuurwerk & lasershow afgelast moest worden. Toch alweer enkele jaren iets waar we naar uitzien. Voor volgend jaar maar alvast weer geboekt.
Wat een feest om op Koningsdag, ondanks de sombere voorspellingen, met een waterig zonnetje de tuin van het Gemeentehuis in orde te maken voor de kinderspelen. De aubade, waar traditiegetrouw weer veel mensen aanwezig waren hebben we in zonneschijn kunnen afronden. Op een paar spatjes na hebben we het hele feestprogramma bijna droog kunnen afronden en hebben we niets moeten laten vervallen.
Het was jammer dat de regen in de middag niet net een uurtje later viel, want dan had ook het Hofdijckprogramma normaal afgerond kunnen worden. De ‘die hards’ bleven, maar er waren toch ook velen die door de kou en de regen vroegtijdig naar huis gingen.
Al met al een prima dag zonder wanklanken of ongelukjes. Grote dank van onze kant naar al de vrijwilligers en sponsoren. Zonder hen zou dit allemaal niet mogelijk zijn. Daaronder fotograaf Wil van Elk, hij maakte een uitgebreide fotoreportage die inmiddels op onze Facebookpagina is gepubliceerd!

Joop Verdonk, voorzitter Oranjevereniging Oegstgeest

Geplaatst in Nieuws.