Honderd jaar Oranjevereniging (10)

gehoord.jpg
Op donderdag 7 januari 1937 trad prinses Juliana in het huwelijk met prins Bernhard. Daartoe organiseerde de Oranje Vereniging een feestweek van dinsdag 5 tot en met zaterdag 9 januari.

In het patronaatsgebouw (thans La France) werden toen bijeenkomsten voor de schooljeugd gehouden waarbij ze allemaal een herinneringsbord kregen. Op het Van Griethuysenplein werd een Juliana-eik geplaatst die door de jeugd met muziek voorop daar naartoe werd gedragen. Dit alles betekende een flinke aanslag op het kasgeld. Het werd zuinig omspringen met de centen en dat betekende een sobere koninginnedagviering op 31 augustus. De ringrijderij werd van het programma geschrapt, maar Boertjes van Buuten uit Gorssel waren met een dansgroep erbij. En verder was het sparen en nog eens sparen voor de viering van het 40-jarige regeringsjubileum koningin Wilhelmina in 1938.

Bron: Oegstgeester Courant

De rest van deze serie leest u hier.

Geplaatst in 100 jaar Oranjevereniging door Antoon Koch en getagd met , , , , , .