Afsluiting zomervakantie met groots Springkussenfestival in Kempenaerstraat

Voor de derde keer alweer organiseert de Oranjevereniging van Oegstgeest op de laatste zondag van de schoolvakantie – 14 augustus – een groot Springkussenfestival Winkelgebied De Kempenaer. Ook dit jaar is er in samenwerking met de winkeliersvereniging alles aan gedaan om er weer een mooie afsluiting van de zomervakantie van te maken!

In de De Kempenaerstraat worden vanaf de Warmonderweg tot aan Geversstraat luchtkussens in alle soorten en maten geplaatst. Springen en klauteren op metershoge kussens, kussens waar behendigheid voor nodig is en kussens die onherroepelijk leiden tot een nat pak. Op het plein rondom de Terweeweg wordt opnieuw een aparte hoek ingericht voor de allerkleinsten. Daar wordt ook een bar met gezellig terras ingericht.

Kinderen kunnen aan het festival deelnemen door bij één van de verkooppunten een armbandje te kopen. Daarna kunnen zij naar hartenlust en onbeperkt van de verschillende kussens gebruik maken. Bij alle kussens staan vrijwilligers die de deelnemers in goede banen leiden. De vrijwilligers zijn herkenbaar aan hun oranje pet. Als er ouders zijn die ons nog kunnen ondersteunen bij deze middag zou dat erg welkom zijn! Vrijwilligers kunnen zich aanmelden via het secretariaat. Kijkt u ook vooral even naar een mooie impressie van fotograaf Wil van Elk om een alvast een indruk te krijgen van dit mooie feest!

Er zijn een aantal spelregels tijdens dit zomerse evenement. Er mag niet met schoenen aan op de kussens worden gesprongen en de deelnemertjes moeten aanwijzingen bij de kussens opvolgen. Het gebruik van slippers om de afstanden tussen de kussens af te leggen wordt aanbevolen. Omdat er ook kussens zijn met water, en soms ook zeep, is het verstandig om zwemkleding en handdoeken mee te nemen.

Op deze dag zijn veel winkels in de straat open. Het evenement begint om 13.00 uur en zal rond 17.00 uur zijn afgelopen. Deelname kost € 4,00 per kind.

Fotografie: Wil van Elk

Geplaatst in 2011, Newsflash.