Voorzittershamerb

ALV op woensdag 10 februari

Aanstaande woensdag 10 februari houden wij onze jaarlijkse Algemene Ledenvergadering in het clubhuis van de Oegstgeester Golf Club (OCG), De Voscuyl 38B in Oegstgeest. We beginnen om 20.15 uur.

Op deze avond legt het bestuur verantwoording af over het verenigingsjaar 2015 en blikken we vooruit naar de activiteiten in 2016.

Gastspreker op deze avond is Thijs van Leeuwen, voormalig projectleider Koninklijke Residentie. De titel van zijn presentatie is: “Symbolen en rituelen van het Huis Oranje-Nassau”.

Deze wandelende encyclopedie, die ook nog eens zeer smakelijk kan vertellen, mag natuurlijk niet ontbreken tijdens de Prinsjesdag College Tour. Thijs Van Leeuwen is expert op het gebied van koninklijk en militair ceremonieel en is sinds jaar en dag gastcommentator bij de verslaggeving van Prinsjesdag op televisie. Hij is tevens auteur van een aantal boeken, waaronder ‘Pracht en Praal op Prinsjesdag’ en ‘De Gouden Koets’.

Bij de gemeente Den Haag werkte Thijs van Leeuwen jarenlang als projectleider Koninklijke Residentie, waar hij zich met grote toewijding inzette om het koninklijk-ceremonieel rond Prinsjesdag toegankelijker te maken voor het publiek.

In 2012 werd hij onderscheiden met het Ereteken voor Verdienste. Hij kreeg deze onderscheiding van minister Jeanine Hennis van Defensie voor zijn inzet voor de krijgsmacht en het verstevigen van de band tussen leger en samenleving.

Geplaatst in Nieuws.