Uitslag kleurplaat wedstrijd en stoepkrijttekening wedstrijd

De winnaars en winnaressen van de kleurwedstrijd en de stoepkrijttekening wedstrijd zijn bekend. In bijgaand filmpje maakt onze burgemeester Emile Jeansch bekend wie er heeft gewonnen.

Het was naar zijn mening niet echt makkelijk om winnaars te kiezen. En in zijn  filmpje heeft hij daarom een verrassende mededeling! De meeste van de tekeningen heeft de burgemeester nog net in het echt kunnen zien. Nu zijn ze alleen nog op de website te zien. Op Koningsdag was het weer nog mooi maar minder dan een dag later waren alle inzendingen door de regen weggetoverd!

Wij bedanken de burgemeester voor zijn kundige jurering.

De prijswinnaars krijgen via de e-mail een bericht toegestuurd. Daarbij zit een voucher die bij de Rijnlandse Boekhandel kan worden ingeleverd!

Inzendingen stoepkrijttekeningen

Lucy van Duijvenvoorde is 9 jaar en maakte bij opa en oma voor de deur, op de Lange Voort deze tekening. Genoeg ruimte om 1,5 meter afstand te houden en zo toch een echt Koningsdag gevoel!

Amke Steenbergen 8 jaar, leeuwin ↓

Stoepkrijten met de buren, een project van Schoutenburgstraat 20 en 18

Camila 5 jaar heeft een nieuw lid aan de koninklijke familie toegevoegd ↓

Maud Verkerk 10 jaar heeft deze tekening gemaakt voor haar huis, met als thema Nederland ↓

Nynke Snijder, met een hele grote tekening ↓

Floor Snijder, toch nog ruimte overgelaten door Nynke ↓

Dit is de inzending van Jelle Russchenberg 9 jaar, uit de Balistraat ↓

Deze is van Elin Burgerhout 6 jaar ↓

En deze van Hugo Burgerhout 8 jaar ↓

Mirte 9 jaar heeft ‘Bloemen voor een beetje vrolijkheid in de Coronatijd’ getekend. ↓

Mirte heeft samen met haar moeder nog een vlakjes tekening gemaakt, niet voor de wedstrijd maar als moeder-dochter project…hij is wel mooi geworden, zegt Mariëtte zelf ↓

Op de hoek van de Lijtweg Aert van Neslaan zijn twee tekeningen gemaakt, geen afzender

Hubert Meulman ↓

Annemiek Tolsma’s Stoepkrijttekening ↓

Franca en Marijn Wiegel maakten samen een stoepkrijttekening in de Rembrandt van Rijnlaan ↓

Programma Koningsdag 2020

PROGRAMMA KONINGSDAG 2020

We weten het allemaal. Koningsdag 2020 wordt door de omstandigheden op een heel andere wijze beleefd dan dat we gewend zijn. Géén Koningsspelen, géén vuurwerk, géén kermis. Nog veel meer niet eigenlijk en dat is best jammer.

Begin maart was het programma voor dit jaar gereed en kon het programmaboekje op de website worden geplaatst. En daarna veranderde alles. Nog steeds is onduidelijk hoe de komende periode eruit gaat zien. Hoe ontwikkelt het virus zich en wanneer kunnen we weer aan evenementen gaan denken?  Voorlopig heeft de Oranjevereniging besloten om het programma naar volgend jaar te gaan verschuiven.

Maandag 27 april is het Koningsdag. Alle restricties zijn dan nog van kracht. Vanuit de Oranjebond is er een dagprogramma georganiseerd. Onder de naam Woningsdag zijn er een aantal activiteiten vastgesteld. Om tien uur ’s ochtends wordt het Wilhelmus op radio en TV muzikaal ingezet. Vanaf balkons en vanuit de voordeur kunnen we uit volle borst meezingen.

En ’s middags is er om vier uur de nationale toast op de verjaardag van onze Koning.

De Oranjevereniging van Oegstgeest organiseert voor de basisschool jeugd een aantal activiteiten.

Je kunt deelnemen aan een kleurwedstrijd. Er is een aantal kleurplaten waaruit gekozen kan worden. We maken er een wedstrijd van voor de onderbouw en de bovenbouw. Helemaal onder aan dit bericht vind je de downloads.

Maak van de kleurplaat als je klaar bent een foto of een scan en stuur deze naar  info@oranjeverenigingoegstgeest.nl.

Er worden door de Oranjevereniging per categorie 3 cadeaubonnen beschikbaar gesteld.

Een tweede actie is dat we Oegstgeest mooi willen maken.

Maak op de stoep voor jullie huis of flat een mooie stoepkrijttekening. Teken een vak van ongeveer anderhalve bij anderhalve meter en maak een tekening met als onderwerp Koningsdag 2020. (Dat kan natuurlijk van alles zijn. Hoe beleef je Koningsdag dit jaar?).

Als je samen met iemand tekent mag het vak natuurlijk ook groter zijn.

Hou je aan de corona-regels. Anderhalve meter afstand. Maar tekenen met je broer of zus mag natuurlijk wel. Maak als je klaar bent een foto van de tekening met jezelf daarbij en stuur deze naar de Oranjevereniging. Wij zullen ze zoveel mogelijk op de website plaatsen.

En ook hier stellen wij voor de winnaars een aantal cadeaubonnen beschikbaar.

Hoofd van de jury voor zowel de kleurwedstrijd als de tekenwedstrijd is onze burgemeester.

Als vóór of op 28 april instuurt kun je nog meedoen voor de prijzen. En als je instuurt ga je ermee akkoord dat we de inzending op de website van de Oranjevereniging mogen plaatsen.

Op de website kun je ook het adres van de Oranjebond vinden. Je kunt immers, als je dat wilt een brief schrijven of een tekening maken voor de Koning. De Oranjebond zorgt dat de brieven en tekeningen bij de Koning komen.    www.oranjebond.nl

Misschien dat op een later tijdstip in het jaar nog activiteiten kunnen worden ingehaald, we zullen het zien.

De website van de Oranjevereniging:  www.oranjeverenigingoegstgeest.nl

Fijne Koningsdag!

De kleurplaten kun je hier downloaden.

De Ronde Tafel brengt Koningsdag bij U thuis!

Op maandag 27 april vieren we Koningsdag! Normaal met kinderspellen bij het gemeentehuis, kermis of een drankje en de dikke bandenrace op de Hofdijck. Dit jaar helaas niet en daarom brengen wij als Ronde Tafel, Koningsdag graag bij u thuis.

Een Oud-Hollandsche spellendoos voor de kinderen met o.a. koekhappen, blik gooien… en een wijntje voor de ouders.

Waarom? Voor de gezelligheid maar ook om geld op te halen voor het Willem Alexander Kinderziekenhuis (onderdeel van het LUMC). Draagt u dit doel een warm hart toe en heeft u zin om van Koningsdag een feest te maken?

Via dit formulier  https://forms.gle/MT1uDMv1dnRZ5Ci26 kunt u een bestelling plaatsen, die in het weekend voor Koningsdag bij u in Oegstgeest e.o. wordt bezorgd.

Voor de flyer, klik onderstaande link aan

20200415_KD2020_RToegstgeest

Alvast dank namens De Ronde Tafel Oegstgeest

Partner Oranjevereniging Oegstgeest

Koningsdag en 4 en 5 mei geannuleerd

Ons kabinet is duidelijk geweest. En natuurlijk zagen we dat al een beetje aankomen Geen evenementen tot 1 juni. Geen grootschalige feesten, geen bijeenkomsten, geen partijen.

Dit betekent dat de feesten rondom Koningsdag, de herdenkingen rondom 4 mei en de activiteiten rondom 5 mei allemaal geen doorgang mogen vinden.

De organisatie voor Koningsdag en 4- en 5 mei stond. Het programma boekje was inmiddels op de website geplaatst. De drukgang was al even opgehouden. Wij hebben ondanks onze vele uren inzet alle begrip voor deze maatregel. Het is even niet anders.

Wij hebben de organisatie editie 2020 stopgezet. Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen. Dat geldt onze leveranciers, onze leden en vooral ook onze vrijwilligers die zich alweer voor onze activiteiten hadden aangemeld.

Op dit moment hebben wij nog geen overleg gehad over het mogelijk verschuiven van onderdelen van ons programma naar een later tijdstip. Wij realiseren ons dat anderen ook van alles willen organiseren in het najaar. Bovendien is het nog maar de vraag of er in het najaar voldoende overheidsdiensten van politie- en hulpdiensten beschikbaar zijn. Zij zijn immers nu al wekenlang vele uren per dag ingezet.

In principe verschuiven wij ons programma naar Koningsdag en 4 en 5 mei 2021.

Namens het bestuur van de Oranjevereniging Oegstgeest

Linda van der Zon-Bronsgeest