Troonswisseling: Een Koningsboom voor Oegstgeest?

Ondertekening opdracht sierhek Koningsbomen voor Oegstgeest met Margot Berkman, burgemeester Timmers, de heer Verdonk, voorzitter van de Oranjevereniging Oegstgeest.

Op 30 april 2013 wordt de troonswisseling gevierd. Sinds het ontstaan van het Nederlandse Koningshuis is het een traditie om bij een troonswisseling een zogenoemde Koningslinde te plaatsen met een mooi sierhek eromheen. Ook in onze gemeente herinnert een aantal herdenkingsbomen aan deze bijzondere gebeurtenissen.

Het streven van de Oranjevereniging is om samen met de gemeente Oegstgeest (U dus) de Koningslinde aan te bieden aan het Gemeentebestuur van Oegstgeest. Dat zou dit jaar kunnen plaatsvinden tijdens de jaarlijkse ballonnenoptocht op 29 april, waarbij het maximale aantal kinderen aanwezig kan zijn. De plaats waar aan gedacht wordt is de hoek van de Irislaan/ Lange Voort (bij de bibliotheek)

Daar hebben wij uw hulp wel bij nodig. Hoewel wij als Oranjevereniging Oegstgeest uiteraard fondsen gereserveerd hebben voor deze niet onverwachte troonswisseling gaat een dermate grote uitgave voor de Koningslinde met een bijpassend door beeldend kunstenaar Margot Berkman ontworpen eigentijds sierhekwerk ons budget te boven en zou dit ten koste gaan van de overige door ons georganiseerde activiteiten op en rondom 30 april.

Hoe kunt U ons ondersteunen? Eenvoudig: word lid van de Oranjevereniging! De jaarlijkse contributie is slechts €7,50 en een extra bedrag voor de Koningslinde zou erg mooi zijn! U en uw gezin profiteren van vele voordelen tijdens de feestelijkheden rondom Koninginnedag en vanaf volgend jaar Kongingsdag. Meld u snel aan via ons e-mailadres.

Eenmalige donaties zijn ook van harte welkom. Stort een bedrag op bankrekening ING 32462 ten name van Oranjevereniging Oegstgeest onder vermelding van donatie Koningslinde.

Wij hopen als vereniging om samen met u deze traditie voor de gemeente Oegstgeest te kunnen behouden!

Geplaatst in 2013, Newsflash, Nieuws.