Programma Koningsdag 2020

PROGRAMMA KONINGSDAG 2020

We weten het allemaal. Koningsdag 2020 wordt door de omstandigheden op een heel andere wijze beleefd dan dat we gewend zijn. Géén Koningsspelen, géén vuurwerk, géén kermis. Nog veel meer niet eigenlijk en dat is best jammer.

Begin maart was het programma voor dit jaar gereed en kon het programmaboekje op de website worden geplaatst. En daarna veranderde alles. Nog steeds is onduidelijk hoe de komende periode eruit gaat zien. Hoe ontwikkelt het virus zich en wanneer kunnen we weer aan evenementen gaan denken?  Voorlopig heeft de Oranjevereniging besloten om het programma naar volgend jaar te gaan verschuiven.

Maandag 27 april is het Koningsdag. Alle restricties zijn dan nog van kracht. Vanuit de Oranjebond is er een dagprogramma georganiseerd. Onder de naam Woningsdag zijn er een aantal activiteiten vastgesteld. Om tien uur ’s ochtends wordt het Wilhelmus op radio en TV muzikaal ingezet. Vanaf balkons en vanuit de voordeur kunnen we uit volle borst meezingen.

En ’s middags is er om vier uur de nationale toast op de verjaardag van onze Koning.

De Oranjevereniging van Oegstgeest organiseert voor de basisschool jeugd een aantal activiteiten.

Je kunt deelnemen aan een kleurwedstrijd. Er is een aantal kleurplaten waaruit gekozen kan worden. We maken er een wedstrijd van voor de onderbouw en de bovenbouw. Helemaal onder aan dit bericht vind je de downloads.

Maak van de kleurplaat als je klaar bent een foto of een scan en stuur deze naar  info@oranjeverenigingoegstgeest.nl.

Er worden door de Oranjevereniging per categorie 3 cadeaubonnen beschikbaar gesteld.

Een tweede actie is dat we Oegstgeest mooi willen maken.

Maak op de stoep voor jullie huis of flat een mooie stoepkrijttekening. Teken een vak van ongeveer anderhalve bij anderhalve meter en maak een tekening met als onderwerp Koningsdag 2020. (Dat kan natuurlijk van alles zijn. Hoe beleef je Koningsdag dit jaar?).

Als je samen met iemand tekent mag het vak natuurlijk ook groter zijn.

Hou je aan de corona-regels. Anderhalve meter afstand. Maar tekenen met je broer of zus mag natuurlijk wel. Maak als je klaar bent een foto van de tekening met jezelf daarbij en stuur deze naar de Oranjevereniging. Wij zullen ze zoveel mogelijk op de website plaatsen.

En ook hier stellen wij voor de winnaars een aantal cadeaubonnen beschikbaar.

Hoofd van de jury voor zowel de kleurwedstrijd als de tekenwedstrijd is onze burgemeester.

Als vóór of op 28 april instuurt kun je nog meedoen voor de prijzen. En als je instuurt ga je ermee akkoord dat we de inzending op de website van de Oranjevereniging mogen plaatsen.

Op de website kun je ook het adres van de Oranjebond vinden. Je kunt immers, als je dat wilt een brief schrijven of een tekening maken voor de Koning. De Oranjebond zorgt dat de brieven en tekeningen bij de Koning komen.    www.oranjebond.nl

Misschien dat op een later tijdstip in het jaar nog activiteiten kunnen worden ingehaald, we zullen het zien.

De website van de Oranjevereniging:  www.oranjeverenigingoegstgeest.nl

Fijne Koningsdag!

De kleurplaten kun je hier downloaden.

Geplaatst in Nieuws.