Nieuw: Dikke Banden Race

Wil jij meedoen aan een officiële wieler wedstrijd? Fietsen op een afgezet parkoers onder luid gejuich van een echt publiek? De kans dat je als eerste over de streep komt? Tijdens de Bike Totaal Van Hulst Dikke Banden Race op Koninginnedag kan het. Gewoon op je eigen fiets. En dat is niet eens alles. Want als je wint mag je meedoen met de grote finale!

Wat is het?
De Bike Totaal Van Hulst Dikke Banden Race is een officiële fietswedstrijd voor jongens en meisjes. Je mag eraan meedoen op je eigen fiets. Het maakt niet uit of je een gewone fiets, een mountainbike, een citybike of iets anders hebt. Er mogen zelfs versnellingen op zitten. Als het maar geen racefiets is met gekromd stuur, want dat zou niet eerlijk zijn. Het parcours waarop je fietst, is helemaal vrij van verkeer. Je hoeft dus niet op auto’s en brommers te letten. Je moet gewoon zo hard mogelijk fietsen.

De Rabobank Dikke Banden Race is voor jongens en meisjes van 7 tot 12 jaar die geen lid zijn van een wielerclub. Je mag dus géén wielerlicentie hebben. Want dan ben je té goed getraind. Er wordt gereden in drie verschillende leeftijdsgroepen. Je fietst dus altijd tegen kinderen van je eigen leeftijd.

Naar de finale
De beste jongen en het beste meisje uit elke leeftijdsgroep gaan door naar de grote finale. Die wordt in oktober gehouden. Dan kun je ook de wielersterren uit de Rabobank wielerploegen ontmoeten. Wie weet wordt jij wel ontdekt als groot wielertalent. Het kan zomaar gebeuren als je meedoet met deze grote finale van de Rabobank Dikke Banden Race.

Hoe kun je meedoen?
Zaterdag 30  april wordt de Bike Totaal Van Hulst Dikke Banden Race gehouden Je kunt je aanmelden door het ingevulde inschrijfformulier in te leveren bij Bike Totaal Van Hulst, de Kempenaerstraat 19 in Oegstgeest, of klik hier voor het on-line inschrijfformulier. De deelname voor leden van de Oranjevereniging is gratis, niet leden betalen € 1,-. Aanmelden als lid / donateur van de Oranjevereniging kan hier.

Beste ouders,
De Bike Totaal Van Hulst Dikke Banden Race wordt georganiseerd door de Oranjevereniging in samenwerking met wielervereniging SWIFT uit Leiden. Alle kinderen zijn tijdens de race verzekerd. De race voldoet aan de voorwaarden van de KNWU. Alles wordt dan ook perfect geregeld. Zo wordt het parcours afgezet en waar nodig is beveiligd. Het dragen van een wielerhelm is verplicht. Mocht uw kind die niet hebben dan zijn die gratis bij de organisatie te leen. Jeugdtrainers en begeleiders van SWIFT zorgen ervoor dat alles goed verloopt. En mocht er toch een ongelukje gebeuren, dan staat er een EHBO-ploeg paraat. Het enige dat u zelf hoeft te doen is de kinderen aanmoedigen. Want u komt toch ook?

Geplaatst in Nieuws.