Meer dan 1200 kinderen op Springkussenfestival Oegstgeest

Het Springkussenfestival in de De Kempenaerstraat is succesvol verlopen. De honderjarige Oranjevereniging bevestigt een deelnemersaantal van meer dan 1200 kinderen. Het weer werkte natuurlijk ook prima mee.

Het is de eerste keer dat een dergelijk evenement in de winkelstraat werd georganiseerd. Onder toezicht van ruim tachtig vrijwilligers konden de kinderen op vijfentwintig verschillende kussen springen, duiken en klauteren. De attracties stonden verspreid door de gehele straat.
Oranjeverenigingvoorzitter Joop Verdonk blikt tevreden terug op de stralende dag. ‘Wij zijn erg blij met de medewerking van de bewoners in de straat, de winkeliers, de gemeente, de brandweer en de grote groep vrijwilligers. Zonder deze medewerking kan je een evenement als dit niet van de grond krijgen.

De Oranjevereniging evalueert het evenement binnenkort, maar voorzitter Verdonk liet gisteren al doorschemeren dat er in 2010 waarschijnlijk opnieuw een Springkussenfestival zal worden georganiseerd. ‘De dag van gisteren smaakte naar meer!’

Geplaatst in 2009, Nieuws, Springkussenfestival.