gehoord.jpg
In 1936 vertrok commissaris Van der Heide uit het bestuur en werd opgevolgd door Nic. Van Welzen. Hij genoot in latere jaren in de gemeente bekendheid als correspondent van het Leidsch Dagblad en is lid van de gemeenteraad.

Tijdens de jaarvergadering 1936 werd ‘heftig gediscussieerd’ over het wel of niet laten voortbestaan van de ringrijderij. In de beschrijving van het programma van dat jaar komt deze dan ook niet meer voor. Nieuw was een openluchtbioscoop op het terrein van ASC waar de film ‘Wij en Oranje’ werd vertoond. Op uitnodiging waren de Vendelzwaaiers van het Sint Laurentiusgilde uit Huyssen naar Oegstgeest gekomen. Ook zij traden tijdens het avondfeest op het ASC-terrein op. Het geheel werd besloten met een taptoe waaraan de Oegstgeester harmonie Triumph, die van de Blauwe Tram (NZH) en zangverenigingen Deborah, Hallelua en het r.-k. Knapenkoor deelnamen. Op 8 september 1936 werd de verloving van prinses Juliana met prins Bernhard bekendgemaakt. Dit leidde twee dagen later tot een feestelijke bijeenkomst in Het Witte Huis. De Oegstgeester Courant werd, ter ere van dit alles, gedrukt op oranje papier. (wordt vervolgd).