Oranjeverenigingsjaal voor Ton van der Lans

Oranjeverenigingsjaal voor Ton van der LansTijdens de receptie ter gelegenheid van zijn veertigjarig jubileum bij de Zirkzeegroep werd Ton van der Lans door Oranjeverenigingvoorzitter Verdonk omhangen met de bekende, opvallende Oranjeverenigingsjaal. Natuurlijk vanwege zijn  inspanningen voor zijn Zirkzee Groep, maar natuurlijk ook omdat dit bedrijf al jarenlang een grote Vriend van de Oranjevereniging is.
“Ton draagt onze vereniging al geruime tijd een warm hart toe”, laat Oranjeverenigingvoorzitter Joop Verdonk na de overhandiging weten. “Dat we ieder jaar weer een compleet feestprogramma voor ons dorp kunnen organiseren is voor een groot deel te danken aan ondernemers zoals Ton, dus daar zijn we hem persoonlijk en zijn bedrijf erg dankbaar voor.”
Lampionoptocht
De activiteiten van de Oranjevereniging beperken zich niet alleen rond Koninginnedag. Zo is er op dinsdag 31 januari een sfeervolle Lampionoptocht door Oegstgeest. Deze start om 18.30 uur bij La France aan de Rhijngeesterstraatweg. Onder begeleiding van Drumfanfare FBL lopen we de volgende route waarbij iedereen nog kan aansluiten. Rhijngeesterstraatweg (langs van Wijckerslooth en Rustenborgh), Duinzichtstraat, Wijttenbachweg, Lijtweg, Tromplaan, Admiraal de  Ruyterlaan, Piet Heinlaan, Hazenboslaan (Hofwijck), Laan van Alkemade, Hofbrouckerlaan, Emmaplein, Emmalaan, Marelaan, Juffermansstraat, van Duyvenvoordestraat, Prins Hendriklaan, Wilhelminapark. Dit jaar gaat de tocht speciaal langs twee verzorgingstehuizen. Rond 19.15 uur arriveert de stoet bij het gemeentehuis, waar wethouder Mackay ons opwacht met warme chocolademelk en wat lekkers.
Gratis Lampion
Vanaf woensdag 25 januari kunnen kinderen gratis een lampion ophalen bij de Rijnlandse Boekhandel in Winkelcentrum Lange Voort! Deze Vriend van de Oranjevereniging sponsort de tocht inclusief de lampions, net als de voorgaande edities.
Geplaatst in 2012, De Sjaal, Newsflash.