Mijn droom voor ons land

logo-groot30 april 2013 belooft een bijzondere dag te worden. Overal in het land zijn mensen momenteel als vrijwilliger bezig met het voorbereiden van inhuldigingsinitiatieven voor onze nieuwe Koning en dankbetuigingen voor onze vorstin.

Het Nationaal Comité Inhuldiging wil dit moment aangrijpen om – naast alle initiatieven die mensen lokaal organiseren – ook iets gezamenlijks nationaal te doen en ervoor te zorgen dat alle Nederlanders dit historische moment samen vieren.

De troonswisseling is namelijk een geweldig moment om onze verbondenheid te vieren. Het is een dag van overdracht tussen generaties en daarmee een schakel tussen verleden en toekomst. 30 april 2013 maakt ons bewust van een gedeeld verleden, maar het nieuwe Koningschap is ook een mooie aanleiding om vooruit te kijken. Om stil te staan bij de gezamenlijke toekomst van ons Koninkrijk der Nederlanden.

Waar dromen wij van als het gaat om onze toekomst? Wat voor land wensen wij onze nieuwe Koning en Koningin en prinses Beatrix toe? Wat wil je voor je buurt? Voor je kinderen of voor jezelf? Hoe ambitieus moeten we zijn? ‘Mijn droom voor ons land: inspiratie voor onze Koning‘ is daarom het motto van het comité.

Het Comité vraagt  jong en oud hun toekomstdroom voor Nederland en de Caribische gebieden van het Koninkrijk te delen. Daarom nodigen wij iedereen uit die ideale toekomst te verbeelden. De vorm is vrij. Het mag een wens zijn, een gedicht, een film, een muziekstuk, een uitvoering, een tekening, een verhaal of beeldhouwwerk. Zo ontstaat een staalkaart van dromen, ambities en hoop voor Nederland. Inspireer de nieuwe Koning en Koningin met uw droom voor ons land. Zo maken we van 30 april 2013 niet alleen een groot feest, maar ook een mooi vooruitzicht! Binnenkort meer informatie over hoe u uw droom kunt insturen.

Geplaatst in 2013, Nieuws.