Lampionoptocht Oegstgeest op dinsdag 31 januari

Ook dit jaar organiseert de Oranjevereniging van Oegstgeest weer een Lampionoptocht ter gelegenheid van de verjaardag van HKH Koningin Beatrix. Dit jaar wordt deze gehouden op dinsdag 31 januari en start om 18.30 uur bij La France aan de Rhijngeesterstraatweg. Begeleid door Drumfanfare FBL maken we een wandeling door Oegstgeest die rond 19.15 uur als vanouds eindigt bij het Gemeentehuis, waar de kinderen door wethouder Mackay worden ontvangen met warme chocolademelk en wat lekkers!

In de afgelopen jaren speelde het weer altijd een opvallende rol tijdens de Lampionoptocht. Zware storm, regen, sneeuw, kou, alles hebben we al een keertje gehad en ook getrotseerd. Maar dat hebben we graag over voor deze sfeervolle verjaardagswandeling, of niet dan?

Route
We lopen de volgende route waarbij iedereen nog kan aansluiten. Rhijngeesterstraatweg (langs van Wijckerslooth en Rustenborgh), Duinzichtstraat, Wijttenbachweg, Lijtweg, Tromplaan, Admiraal de  Ruyterlaan, Piet Heinlaan, Hazenboslaan (Hofwijck), Laan van Alkemade, Hofbrouckerlaan, Emmaplein, Emmalaan, Marelaan, Juffermansstraat, van Duyvenvoordestraat, Prins Hendriklaan, Wilhelminapark. Dit jaar gaat de tocht speciaal langs twee verzorgingstehuizen.

Gratis Lampion
Vanaf woensdag 25 januari kunnen kinderen gratis een lampion ophalen bij de Rijnlandse Boekhandel in Winkelcentrum Lange Voort! Deze Vriend van de Oranjevereniging sponsort de tocht inclusief de lampions, net als de voorgaande edities. Terugkijken op voorgaande edities kan met de reportages van Wil van Elk: hier en hier.

Geplaatst in 2012, Lampionoptocht, Newsflash, Nieuws.